maanantai 24. helmikuuta 2014

Lapsuus muistoja ja kuvia menneisyydestä

HEJ PÅ DEJ!

Ehdotettiin, et tekisin kirjoituksen, johon laittelisin vähän kuvia minkä näkönen oon ollut ennen. Aika järkyttävää, pahimpia en meinaa edes laittaa :D 
Keräilin nyt kuitenki muutamii kuvii lapsuudesta ja niiltä nuoruusajoilta joita löysin.. (Ja nythän mä kuulostan jo joltain ihan ikälopultaki! Mut ei, kyl oon aatellu et pysyisin aina nuorena!)  Jouduin ottaa nää kuvat valokuvista (ei sillon laitettu kuvia vaan koneelle..), koska kaikki vähänki vanhemmat kuvat oli eri koneilla, joten luvassa on varmasti aika laadukasta materiaalii!
Mul on tollanen iso laatikko täynnä vanhoja kuvia ja löysin samalla ihania pikku lappusia, joita oon saanu lapsuuden ystäviltä. Tuli niin paljon rakkaita muistoja mieleen selatessa noita kaikkii kuvia, vaikka osa olikin ihan järkyttäviä!:D

Aloitan kertomalla ihan lapsuudesta!
Vuonna -86 siis synnyin ja äiti ja isi oli muuttanut muutama vuos ennen sitä ruotsista suomeen. Äitillä ja isillä oli jo kolme yhteistä lasta + äidin eka lapsi ensimmäisestä liitosta., joka oli jo muuttanut pois kotoaan. Mun ei pitäny ees syntyy, joten oon vissiin vähän niinku vahinkolapsi ;D Luultiin kai ekaks, et äidillä on joku sairaus, mut sit tadaa, se olikin raskaana ja mä tulla tupsahdin maailmaan. Iskä oli rakentanut niille ihanan talon, jossa sain tottakai asua kans lapsuuden. Miten mä selitänki näin hassusti nää jutut!?! Meillä oli -ei ehkä helpoin-, mutta ihana lapsuus ja rakastin mun perhettä ja sitä aikaa. Rakastan tottakai vieläkin, mut kuitenki. 9 vuotiaana ollessani, mun äiti menehtyi syöpään ja perhe joutui hajoomaan. Silloin muutin äidin siskolle ja sen miehelle asumaan, niistä tuli vähän niinku mun sijaisvanhemmat. Olin tosi onnekas, et pääsin niiden luokse, eikä tarvinnut muuttaa esim.joillekkin täysin tuntemattomille. Iskä ei pystynyt enää huolehtii meistä, vaikka olisi halunnutkin ja 8vuoden päästä äidin kuolemasta iskä menehtyi myös. Oon onnellinen, et sain niinkin pitkään olla molempien kanssa ja elää lapsuutta rakastamien ihmisten kanssa. Kaipaan sitä aikaa todella paljon, mut onneks on paljon ihania muistoja, joita kukaan ei pysty multa viemään. Mun ei pitänyt alkaa kirjoittaa tästä mitään romaania, mut taas nää ajatukset vaan vie eteenpäin. Noit lapsuuskuvia katellessa tuntu, ku ois tehnyt aikamatkustuksen taaksepäin..
Tässä kuitenkin kuva meijän ekasta kodista ja minä.


Isoveljen kans oltiin ihan paita ja peppu. Mä seurasin Joonaa joka paikkaan ja pakotin sen ja sen kavereitten olee aina mun kans. Niinhän se kyllä taitaa mennä vielä nykyisinkin.. :D Välillä tietty vähän tapeltiinkin ja välillä taas oltiin ihan ku bestiksii.
Ylhäällä mun 1.lk.n kuva. Alimmassa kuvassa oon Jaden ikänen, 8v.
15v
16v ?! ja 14v
18v ja tos hirveet meikit alavasemmalla 15?!:D (onks joku oikeesti päästäny mut ton näkösenä ulos!?)
Keskimmäisessä just täyttämäs 18v.
Nää on kaikki 2008 vuoden kuvia irc.galleriasta:D

2009 ja 2010

Ja no nykyisiä kuvia te varmaan ootteki nähny, ni niitä en jaksa laittaa :D



SEE YA LATER!!

 ❤.lla Cami
 



16 kommenttia:

  1. miks sun sukunimi on jaskari ja sun sisarusten isoaho? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon ollut naimisissa Jaden isän kanssa ja en vaihtanut sukunimee erotessa enään takas isoahoks. Halusin, et mul on sama sukunimi Jaden kans. Oon myös vähän aikaansaamaton ja must tuntu kauheelt vaivalta, et oisin alkanu taas vaihtelee kaikki paperit uusiin vanhalla sukunimellä. Jos tuun sen joskus vaihtamaan, ni luultavasti vaihdan sen vasta sit, jos jonain kauniina päivänä satun menemään naimisiin sen jonkun "oikean" kanssa :DD

      Poista
  2. Ihana kirjoitus <3 Tossa yhdessä kuvassa näytät ihan Jadelta! :o

    VastaaPoista
  3. Voi <3 Niin mustaki teis on jaden ihan tosi paljon samaa näköö! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nii. piti viel jatkaa tota äsköstä kommenttii, et oon jotenki aina kattonu, et Jade on enemmän isänsä näkönen ja varmaan onki, mut on meissäkin näköjään Jaden kanssa ainaki jotain samaa :D

      Poista
  4. oottekste jehovan todistajia kaikki sun suvussa? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei olla, oon kyllä ennen ollut ja meillä suvussa on tosiaan Jehovan todistajia :) Tiedätkö meidät jostain, ku kysyt tuollaisia vai kuka mahdat olla?:)

      Poista
  5. Ihania kuvia! ♥ varsinki toi mis sul on kastanjan ruskeet hiukset ja otsis 14v. on iha sika söpö :D pitäisköhä mun leikkaa itelleni otsis :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hiih,kiitti ♥:) Joo no mikä ettei, kokeile ihmees :D Mä voisin kokeilla laittaa ton värisii raitoja ja lisäks viel jotain muutaki sävyy näihin :D

      Poista
  6. aaa ihania! muistan niin, kun olit ton näkönen 18,19,20? kun olit äitipuoli ja niiiiin kaunis ja nuori ! <3 :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ei senpuoleen, oothan sä vielläkin kaunis ja nuori :D:D

      Poista
    2. Hahah, kiva kiitti!Sillon ku OLIT "nuori ja kaunis" :D Ja mä muistan kuinka niiiiin inhosin sitä "äitipuoli" höpötystä!:D <3

      Poista