torstai 10. joulukuuta 2015

Nimen valinta



Moi! Nyt en tiiä pilaanko koko "yllätyksen", jos alan kertoo tänne mitä nimiä oon harkinnut vauvalle, mut sen mä tiedän, et nimen valitseminen on todella vaikeaa. Mun pitäis päättää nimi jonkun toisen puolesta, jota se joutuu loppuelämän käyttämään. Ellen sit vahingossa valitse niin huonoa, et tää toinen haluaa käydä vaihtamassa sen heti kun oppii puhumaan. Tavoitteenahan tietenkin olis, et tää suostuis sit elämään sen nimen kanssa ja kaikki olis tyytyväisiä. Tää on vaan niin vaikeeta, et alan menettää jo yöunia tän pohtimisen takia. Mielikin vaihtuu joka toinen päivä. Joten tänään sit päätin, et mähän laitan näitä mun nimi vaihtoehtoja tänne, ni saan paremmin selkoa mun ajatuksiin ku on mustaa valkoisella. Tavallaan ois ollut kiva pitää nimi salassa viimeiseen asti, mut mä en pysty. En kestä pitää näitä sisälläni. Enkä tykkää salaisuuksista, mun tekis aina mieli heti kertoa ne ja mahassakin alkaa kutkuttaa. Ja täähän nyt ei tavallaan ole salaisuus, koska kukaan ei ole kieltänyt mua kertomasta, enkä myöskään kerro vielä varmaksi mihin nimeen tulen päätymään. Niin, ja enhän mä ole pitämässä ristiäisiäkään jonne haluaisin säästellä nimen paljastusta, joten ehkä nyt voin jo kertoa mitä oon ajatellut. Ja ainiin, ihan lopullisen päätöksen teen vasta kun nään vauvan ensikertaa. Enhän voi antaa sen nimeks Teppoa jos se näyttääkin ihan Peetteriltä.





VAHVIMMAT NIMIVAIHTOEHDOT


MARC  (toisena nimenä?)
Marc nimessä tykkään siitä, et se tois muuten ehkä vähän lempeään nimeen ryhtiä ja miehekkyyttä. Mä tykkään myös kun Marc päättyy C-kirjaimeen, ni meijän nimissä olis edes jotain yhteistä. Tästä tulee mieleen Marc O'Polo  ja Marc Jacobs ja eihän sitä tiedä jos mun pojasta onkin tulossa kuuluisa muotisuunnittelija. "Muotisuunnittelijoiden huippukärkiin ulottuva tyyli-igoni Jamiel Marc lanseerasi keväällä uuden malliston". :D Kun ajattelen et mun lapsen nimessä olis Marc nimi, niin mun tekis heti mieli pukea vauva valkoiseen t-paitabodyyn, tummansiniseen puisilla napeilla olevaan neuleeseen, pieniin tummansinisiin farkkuihin ja ihaniin pikkuruisiin ruskeisiin nahkakenkiin. Oijoi, kun olisi söpöä.

JULIAN  (kolmas nimi?)
Eilisen illan neronleimaus! Aivan ihana! Kuulostaako vaan liian tyttömäiseltä? Tää sopis niin hyvin Jaden kanssa. Jaden nimihän on Jade Alexia Juliet, joten ois ihana ku tän pojan kolmas nimi olis sit Julian.
Juliet ja Julian.
 
MASON (toisena nimenä?)
Mason oli vähän sellanen heitto jonka jossain näin, mut silläkin olis merkitys. Mun yhden parhaimman ystävän Madeleinen (joka on samalla mun serkku) pojan nimi on Madison ja must ois ihanaa ku niittenkin nimissä vois olla jotain samaa. Madison on vielä sen verran pieni, et luulen et meijän pojista voi tulla vielä tosi hyviä ystäviä. Eli Mason tulis vähän niin kuin Madisonin vuoksi.

OLIVER (kolmas nimi?)
Oliverista oon tykännyt aina. Muistelisin et olisin pienenä 'Oliveria ja kumppaneita' katellessani ajatelleen, et sitku saan lapsen ni sen nimeks tulee Oliver. Oliver on aika yleinen vaan nykyään.
--------------------------
 
 



 
Mul on ollut lukuisia nimivaihtoehtoja, mut oon hylännyt suurimman osan aina päivän parin mietiskelyn jälkeen. Haluan et pojalla ei oo ihan tavallista nimeä vaan tykkään enemmän erikoisemmista. Sit on paljon nimiä joista tykkään, mut en viitsi antaa koska joku tuttu on sen lapselleen jo antanut tai sit tunnen jonkun saman nimisen. Esimerkiks Daniel on ihana. mut tunnen varmaa kymmennen Danielia, ni ei se oikein käy. Jos nyt olisi tulossa tyttö, antaisin sen nimeksi luultavasta Danielle, (mun siskon nimi on Daniela) jonka oisin halunnut aikoinani jo Jadelle, mut silloin päätinkin et säästän sen seuraavalle tytölle. Jade ja Danielle kuulostais niin ihanilta yhdessä. Mutta nyt ei oo tyttö tulossa. Niin ja tosiaan, sukunimeksi tulee automaattisesti meidän nykyinen sukunimi.
 
 
 Mun lemppari tällähetkellä noista nimistä on
Jamiel Marc Julian
 
 
kun taas viikko sitten oli vielä
Leon Marc Jamiel
 
 
Toisaalta tykkään myös tästä
Jamiel Leon Oliver
 
 
ja vaikka mistä muistakin.
 
 
 
 En tosiaankaan tiiän mihin nimiin päädyn vai muutanko vielä kaikki,
mut mitä mieltä te ootte?
Mikä yhdistelmä on sun mielestä paras?
 
 
Enkä pahastu jos et tykkää mistään. Mun velikään ei tykkää yhtään esim. Leon nimestä. Nyrpisteli vaan nenää siihen malliin, et hyvä etten meinannu syvästi loukkaantua. Vähän kyllä väittelin vastaan, mut kyllä mä kestän jos kaikki ei tykkää. Ja niin, siis jos sulla tulee mieleen jotain kivoja nimiehdotuksia ni mielelläni kuulisin:)




.lla cami



22 kommenttia:

  1. Tuo eka!!! Jamiel Marc Julian! Ihanan erikoinen, noista kaikista erikoisin ja sointuu kivasti Jade & Jamiel :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa, mäkin tykkään siitä tällä hetkellä eniten <3 :)

      Poista
  2. Ah mä niin tiedän miltä susta tuntuu!! Me ei olla ees viel sen kummemmin mietitty nimiä ja ristiäiset on 9.1 :D Nyt oon yön pikku tunteina yrittäny ettii jotain kivoja, ku haluun et etunimet sointuu kans kivasti. Ihania nimiä sulla, vaikeita päätöksiä vain <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3 No teilläkin on sitten vielä miettimistä ja ihana ku joku ymmärtää tuskaani :D Samassa veneessä mennään siis! :D Innolla ootan mitä te keksitte :)

      Poista
  3. Jamiel Leon oliver olisi ihana :) jos saisin pojan olen miettinyt oliveria!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kyllä kans <3 Oliver on vaan niin monella, mut harvoin sitä tulee nimee eteen, jota kellään muulla ei oliskaan :)

      Poista
  4. Apua miten ihania nimiä, mun lemppari on tuo kolmonen! Mutta joo tedän tuon kun tuntuu ettei osaa valita nimeä, me väännettiin vielä ristiäisissä ennen papin tuloa tuleeko Hennistä Henni vai Jemilia :D Ja siis nämä sun masukuvat on niin upeita etten kestä! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, kiva kun tykkäät nimi vaihtoehdoista ja mun mahakuvista :'D ja joo tää on ihan kauheeta, ku ei oikeesti vaan osaa päättää.. Teilläkin sitten mennyt vähän viime tinkaan :'D ihanii nimii kyllä molemmat <3

      Poista
  5. Jännittäviä nimiä, ei-niin-perinteisiä suomalaisia nimiä. :) Tulee mieleen enkun hienostoperheet :D Muttei pahalla! Nimi ehdokkaat on hyvin hienoja. Marc erityisesti mun mielestä on erittäin hieno nimi :) Onkos sulla itselläsi ei-perinteinen-sukunimi mihin soinnutat nimet?

    Meidän perheessä pojalla ja kummallakin vanhemmalla on niiiiin perinteiset suomalaiset nimet, että! :D Ollaan kuin entisajan perhe nimien perusteella ;D Tosin itse tykkään perinteisistä nimistä, mutten ihan kaikesta, kuten Taimi tai Saima, ne on niiiiiiiiiiiiin... plää :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai tulee mieleen?! Joo no ehkä vähän, mut nyt mul tuli mieleen Harry Potterin perhe, ku puhuit nglantilaisesta perheestä. Älä edes kysy :D Vai onkohan ne ees englantilaisia.. taas sitä loistan tässä viisaudellani :DD Niin no jokatapauksessa, Leonin nimen kohdalla taisin mainita sukunimen vahingossa, vaikka täällä blogin puolella oon vähän vältelly sen käyttämistä. Eli ei erikoisin mut ei ihan tavallisinkaan :D Ja mun alkuperäinen sukunimi on ihan tuiki suomalainen myös, mut ei sekään mikään yleisin. Sehän se ku pitäis sukunimikin ottaa huomioon, ettei kuulostais sit ihan täysin eriparilta. Siks mä tossa yhessä vaiheessa vähän vitsailinkin, et muutan varmaan sukunimen Beckhamiks, et voisin antaa mun lapsen nimeks sit David :'D Meijän suvussa on kyllä kaikki nimet ehkä vähän "ei-tavallisia" vaikka sukunimi onkin aika perus suomalainen :D Monet ihan perinteiset nimetkin on kivoja, mut jotenkin haluun vaan jotain vähän erillaisempaa :) Olipas sekava kommentti!:D

      Poista
  6. Ihan selkeästi ymmärsin, että ei ollu yhtää sekava ! :D Niijoo. :)

    VastaaPoista
  7. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  8. Vastaukset
    1. Se olikin pitkän aikaa mun ykkös vaihtoehtona :)

      Poista
  9. Ootko lapsen isän kanssa tekemisissä? Tuleeko hän olemaan osa lapsen elämää? Ajattelin kun et oo puhunut asiasta sen koommin :) ihania nimiä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ja kiva kuulla että tykkäät <3 Lapsen isä ei ole kuvioissa. Toivon tietenkin, et isä voisi joskus olla jollain tavalla osa lapsen elämää. Muuta en osaa sanoa ja tulevaisuuttakaan ei voi ennustaa :) mutta sen voin kertoa et jokatapauksessa kasvatan ja pääasiassa ihan "yksin" tulen olemaan lapsen kanssa.

      Poista
  10. ootteko lapsen isän kanssa tekemisissä/kavereita? :) et onko hän tietoinen et olet raskaana mutta hän on valinnut että ei tuu olemaan osa teidän elämää vai miten? :(

    VastaaPoista
  11. Muakin kiinnostaisi tuo ^ :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en vaan tiedä mitä tänne uskallan vastata.. Mutta siis on tietoinen ja ollaan vähän tekemisissä, sen verran voin kertoa. Enkä ole varma haluaako koskaan olla jollain tapaan osa lapsen elämää..

      Poista
  12. aivan mahtavia nimiä <3 onko lapsen isä täysin suomalainen vai ulkomaalaistaustainen/ruotsalainen kun nimet ovat ei-niin-perinteisiä? :) onnea loppuraskaudelle <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ja kiva kun tykkäät nimistä :) <3 Lapsen isä on ihan suomalainen, mut ite vaan tykkään enemmän vähän erillaisemmista nimistä ku perus Jukka Anteeks vain kaikille Jukille, on teijänkin nimet ihan kivoja! :D Pakko sanoo jos tänne eksyy joku Jukka, ettei Jukalle tule pahamieli. :D

      Poista
  13. Hei Cami ja tervehdys Editasta! Haluaisimme käyttää kuvaa vatsastasi lukion lakitiedon oppikirjassa, koskien nimen antamista lapselle. Onnistuisikohan se? Ottaisitko minuun yhteyttä sähköpostilla: milla.harma[at]edita.fi. Toivottavasti kuulen sinusta! terv. Milla Härmä, kustannustoimittaja, Edita Publishing

    VastaaPoista